چگونه وبسایت خود را به صفحه یک گوگل بیاوریم؟
نوشته شده توسط : یوسفی


بیایید تکلیف خودمان را روشن کنیم؛ اصلا اینکه می‌گویند باید به صفحه یک گوگل رفت چه معنی و مفهومی دارد؟ این سوال در دوره جامع دیجیتال مارکتینگ بسیار پرسیده میشود بگذارید با یک مثال منظور این عبارت را برای شما روشن‌تر کنم:

فرض کنید شما یک معلم هستید و می‌خواهید دانش‌آموزان خود را برای ورود به مدرسه تیزهوشان آماده کنید، اولین کاری که باید در نظر بگیرید این است که شاگردان خود را از بین هزاران دانش‌آموز انتخاب کنید. در مرحله بعدی باید برنامه‌ریزی دقیقی برای رشد دانش‌آموزان خود پیدا کنید.

حال به طور قطع این دانش‌آموزان نیاز به کلاس‌های تقویتی دارند و به کمک این کلاس‌ها می‌توانند رشد خود را دو چندان کنند. بعد از طی کردن این مراحل دانش‌آموز می‌تواند در آزمون‌های تستی مختلف شرکت کرده و به مرور به بالاترین رتبه‌های کشوری برسد.

مثال بالا آمدن در نتایج صفحه یک گوگل
رقابت در صفحه اول گوگل دقیقا مانند مثال بالاست و باید مراحل آن را به مرور طی کرد تا به بهترین رتبه بین رقبا در صفحه اول رسید. بیایید مثال را با یکدیگر باز کنیم تا بهتر متوجه منظور حرف شویم:

نقش سئوکار در بالا اوردن یک صفحه ( معلم )
شاید باورتان نشود ولی مهم‌ترین نقش را برای رتبه یک شدن صفحات سایت شما به عهده دارید. شما انتخاب می‌کنید که چه صفحاتی در سایت تولید شود، چه محتواهایی برای آنها نوشته شود، چه کلمات کلیدی در دل محتواها جایگذاری شود و شما تعیین می‌کنید که چه معماری لینک‌سازی برای صفحات سایت‌تان انجام شود.

در نتیجه شما در مثال بالا که نقش معلم را داشتید و باید شاگردان باهوش را انتخاب می‌کردید، در نقش یک سئوکار باید بهترین استراتژی تولید محتوا و سئو را برای صفحات خود در نظر بگیرید و بتوانید به راحتی آنها را به یکدیگر ارتباط داده و رابطه معناداری در آنها ایجاد کنید.

برنامه ریزی برای رفتن به لینک یک گوگل ( برنامه‌ریزی تحصیلی )
شما در جایگاه یک سئوکار باید تمامی استراتژی‌هایی که مورد نظرتان است را برای یک سال آینده کاری‌تان تعیین کنید.

شناخت بازار هدف سرچ در صفحات گوگل
در مرحله اول که مهم‌ترین قسمت کار شماست، باید کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید. به زبان عامیانه‌تر باید بفهمید مردم چه چیزهایی را در خصوص کسب و کار شما در گوگل سرچ می‌کنند و در هر کلمه چه صفحاتی از رقبای شما نشان داده می‌شود. هر یک از این کلمات کلیدی به طور قطع برای اهدافی خاص تعیین می‌شود و باید جایگاه هر یک را بشناسید.

برای مثال سایت شما در خصوص فوتبال است و با کلمات کلیدی مانند: آموزش فوتبال، خرید توپ فوتبال، اخبار فوتبال، تاریخچه فوتبال مواجه هستید. حال شما باید تعیین کنید که هر کدام از این موارد به کجای سایت شما نسبت داده شوند. در نتیجه شما در جایگاه یک سئو کار باید به گوگل بفهمانید که کدام صفحه برای کدام قصد شما تهیه شده است.

شناخت بازار هدف سرچ در صفحات گوگل
در کلمه آموزش فوتبال شما باید یک پکیج آموزشی فوتبال یا کلاس‌های آموزشی فوتبال را قرار دهید تا مخاطب با ورود به این صفحه آموزش مورد نظر خود را پیدا کند، حال فرض کنید در این صفحه شما در خصوص تاریخچه فوتبال صحبت کنید، کاربر وارد شده به سایت بسیار راحت صفحه شما را بسته و از سایت خارج می‌شود.

به طور قطع این یک خروج با امتیاز منفی برای شما محسوب شده و گوگل شما را در صفحه اول خود نزول می‌دهد زیرا متوجه غیرکاربردی بودن این صفحه شده است.

برای تکمیل مثال خود باید بگوییم خرید توپ فوتبال باید به صفحه خرید یا لندینگ انواع توپ فوتبالی برود که مشتری بتواند توپ مورد نظر خود را خریداری کند؛ اخبار فوتبال باید به صفحه آخرین اخباری که در دنیای فوتبال منتشر شده است برود و در نهایت تاریخچه فوتبال با توجه به ماهیت آن که یک محتوای بلاگی است باید به صفحه تاریخچه فوتبال رفته و زیر و بم این تاریخچه را به مخاطب ارائه دهد.

تعیین استراتژی محتوا برای نویسنده صفحه مورد نظر
بعد از نهایی شدن استراتژی کلمات کلیدی، نوبت به سفارش محتوا به نویسنده تیم‌تان می‌رسد. با توجه به مشخص شدن هر کلمه کلیدی که در هر محتوا باید به کار رود، تمامی خواسته‌ها، نکات و کلمات کلیدی مورد نظر در یک شیت محتوایی به نویسنده محتوا ارائه می‌شود.

بسیار دقت کنید که محتوای شما باید طبق اصول روز محتوا نوشته شده باشد که در مجموعه الومحتوا با این اتفاق همواره روبرو خواهید بود. در صورتی که تحقیقات کلمه کلیدی و استراتژی نوشتن محتوای شما دقیق، درست و با تحلیل جز به جز رقبا باشد قطعا محتوای شما حائز قرار گرفتن در رتبه‌های برتر گوگل در صفحه اول خواهد بود.

آپدیت محتوای تهیه شده توسط نویسنده
بعد از این محتوا را روی سایت خود منتشر کردید این احتمال وجود دارد که محتوای شما به راحتی در صفحه نخست گوگل ظاهر نشود، با وجود اینکه شما تمامی نکاتی که مورد نظر بوده را رعایت کرده‌اید. این اتفاق نشان از رقابت سنگین آن کلمه کلیدی دارد که با وجود محتوای با کیفیت، تهیه استراتژی دقیق سئو و باقی موارد گفته شده نتوانسته رتبه مناسبی در صفحه اول بگیرد.

در این موارد شما نیاز به رصد لحظه به لحظه محتوای خود خواهید داشت. از این بابت مطمئن باشید که گوگل بهترین محتوا را در رتبه یک خود نشان می‌دهد؛ در نتیجه به سراغ آپدیت محتوای خود بروید. محتوا فقط متن نیست، اگر محتوای متنی فاخری را تهیه کرده‌اید و نتوانسته بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل را تجربه کند نوبت آن رسیده به سراغ انواع دیگر محتوا بروید.

آپدیت محتوا برای رتبه گرفتن در گوگل
برای مثال اگر مقاله تاریخچه فوتبال که نوشته بودید محتوای متنی با کیفیتی دارد سراغ ساخت یک ویدئو برای این تاریخچه بروید. در مرحله بعد به فکر طراحی اینفوگرافیک برای غنی‌تر کردن محتوای خود باشید.

نکته: این موارد به صورت ضرب‌العجل تاثیر خود را نشان نمی‌دهد و به طور قطع باید به آن زمان دهید تا بتواند تاثیر خود را نشان دهد. در نتیجه شما هم همواره به امر به روز رسانی محتوای خود ادامه دهید و در مثال مطرح شده تاریخچه فوتبال را به روز کنید.

تقویت صفحه قرار گرفته در گوگل ( کلاس‌های تقویتی )
حال که همه موارد را به درستی طی کرده‌اید و در صفحه نخست گوگل دیده می‌شوید زمان آن رسیده است که بالا رفتن در نتایج گوگل را هم تجربه کنید. برای مثال ممکن است مقاله تاریخچه فوتبالی که شما تهیه کردید با انواع آپدیت محتوایی خود را به صفحه اول رسانده باشد ولی نیاز است که بالاتر از این رفته و حتی رتبه یک را تجربه کند.

برای این کار شما نیاز به انواع روش‌های تقویتی سئو دارید که باید از هر یک به نحو احسن استفاده کنید و این استفاده نباید به صورت افراطی باشد که این موتور جستجو یعنی گوگل را دچار شک در خصوص خود کنید.

بهترین روش تقویت یک لینک در صفحه یک گوگل این است که خود را به قدرت لینک‌سازی جدید مجهز کنید. دقت کنید نیاز نیست که همواره روی کلمات کلیدی اصلی سایت خود یعنی خرید توپ فوتبال که روی فروش شما تاثیرگذار است لینک‌سازی کنید. قطعا اگر صفحه تاریخچه فوتبال هم تقویت شود می‌تواند برای شما آورده‌های زیادی داشته باشد و کلیک‌های قابل توجهی را برای شما به ارمغان آورد که هر یک از آنها می‌تواند تبدیل به فروش محصول شما هم بشود.

تقویت صفحات یک گوگل
در نتیجه موثرترین روشی که برای تقویت این گونه صفحات پیشنهاد می‌شود خرید رپورتاژ یا لینک‌سازی در صفحات مختلف رقبای شماست. حال هر چقدر این لینک‌سازی با حیطه کاری شما مرتبط‌تر باشد قطعا نتیجه بهتری را بین رقبا در صفحه اول گوگل تجربه خواهید کرد. در نتیجه به کیفیت لینکی که می‌سازید هم بسیار توجه کنید. به زبان ساده اگر بخواهم به شما بگویم با یک جمله مفهوم مورد نظرم را به شما می‌رسانم؛ یک لینک‌سازی مرتبط متوسط بهتر از سه لینک‌سازی غیر مرتبط با کیفیت است.

در نتیجه برای بالا بردن یک محتوا در صفحه یک گوگل شما نیاز به شناسایی رقبا و ارتباط گرفتن با آنها دارید. گاهی اوقات این ارتباط می‌تواند به صورت همکاری متقابل بوده و اصطلاحا تبادل لینک بین شما اتفاق افتد، و گاهی هم می‌تواند به صورت خرید بک‌لینک باشد و فرد مورد نظر این امکان را در قبال پرداخت مبلغی از سمت شما فراهم کند.

بالا رفتن در نتایج گوگل با مورد آزمون قرار گرفتن صفحات ( آزمون اصلی تیزهوشان )
آوردن سایت به صفحه اول گوگل در مراحل قبلی به راحتی انجام شد و در این مرحله فقط باید تکرار این فرآیند در دستور کار شما قرار گیرد. از روز اول کار خود به عنوان یک سئو کار را به یاد آورید که به دنبال کلمات کلیدی حوزه کاری خود گشتید، محتوای فاخر برای آن تهیه کردید، اقدام به آپدیت محتوای خود کردید و در نهایت توانستید صفحه خود را در گوگل تقویت کنید.

این فرآیند باید همواره تکرار گردد و برای هر یک از کلمات کلیدی که مد نظر دارید باید استراتژی مشابهی پیاده سازی کنید تا بتوانید در آن کلمات کلیدی هم موفق به قرار گرفتن در صفحه اول گوگل شوید.

برای همین اسم این مرحله را آزمون نهایی گذاشتیم و وقتی دانش آموز در مثال ما به این حد از توانایی برای آزمون تیزهوشان می‌رسد می‌تواند مورد آزمون نهایی قرار گرفته و رتبه قابل توجهی را در کشور کسب کند. گوگل هم همانند همان آزمون نهایی است و به صورت روزانه از هزاران صفحه سایت شما دیدن کرده و همه موارد را زیر نظر دارد. این شما هستید که به کمک دانش سئو و استراتژی‌های دقیقی که می‌چینید خود را آماده آزمون نهایی گوگل نشان می‌دهید و گوگل هم به شما رتبه برتر را اعطا می‌کند.

نتیجه‌گیری
همواره این تفکر وجود دارد که در کلمات کلیدی سخت نمی‌توان رتبه قابل توجهی را در صفحه اول گوگل کسب کرد اما باید گفت این ادعا، ادعایی کذب است زیرا شما به کمک فرآیندی که مرحله به مرحله آن را برای شما شرح دادیم پیش بروید به طور قطع می‌توانید بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل را تجربه کنید و این همان چیزی است که شما می‌خواهید که نتیجه آن فروش میلیونی صفحه مورد نظرتان است.

منبع: الو محتوا





:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: